Boala si tamaduirea sufletului in traditia ortodoxa - Carti.Crestinortodox.ro

Boala si tamaduirea sufletului in traditia ortodoxa

Evaluat la 5 din 5 pe baza 1 recenzie
Nu se afla in stoc

Boala sufleteasca... Mai mult decat cancerul, mai mult decat SIDA, aceasta e cea mai cumplita boala a vremurilor noastre, in fata careia ajutorul psihoterapeuticii lipsite de Duhul Sfant este doar o fantoma neputincioasa. 

Descriere

Boala si tamaduirea sufletului in traditia ortodoxa

Boala sufleteasca... Mai mult decat cancerul, mai mult decat SIDA, aceasta e cea mai cumplita boala a vremurilor noastre, in fata careia ajutorul psihoterapeuticii lipsite de Duhul Sfant este doar o fantoma neputincioasa. Mitropolitul Hieroteos Vlachos iti arata iesirea din impas acolo unde orice neputinta se transforma in aripi catre cer: viata harica a Bisericii. 

Traducere din limba engleza de Constantin Fagetan
Editia a doua

Specificaţii

  • Editor: Sophia
  • ISBN: 9789731360164
  • An aparitie: 01 Ianuarie 2007
  • Numar pagini: 192
  • Tip carte: Broşată
  • Limba: Română
  • Dimensiuni: 13 x 20 cm

Recenzii ale clientilor

Evaluat la 5 din 5 pe baza 1 recenzie
Distribuirea evaluarilor
5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0
Scrie o recenzie
Afiseaza 1 din 1 recenzii ale clientilor
  • CrestinOrtodox 30-06-2015
    5 din 5 stele
    Inchipuirea

    - In ce fel este închipuirea o urmare a căderii ? Care este legătura închipuirii cu starea omului căzut?

    - Sfinţii Părinţi învaţă că închipuirea este o energie firească a sufletului, ajunsă astfel după cădere, adică putând să fie stăpânită de imagini şi false idei care pricinuiesc probleme grave organismului psihosomatic al omului. De aceea Părinţii spun că, atunci când omul se curăţeşte şi ajunge la vederea lui Dumnezeu, a scăpat de închipuire, adică energia închipuirii este nelucrătoare, lipsită de orice chipuri. E ca un televizor care poate proiecta imagini, dar nu funcţionează. Acesta este înţelesul învăţăturii Bisericii după care Hristos a luat asupra Sa chiar şi această putere sufletească; însă, spre deosebire de ceea ce se întâmplă cu toţi oamenii după cădere, ea nu era lucrătoare în El. închipuirea este un fenomen de după cădere.

    Este urmarea căderii omului. Nici îngerii nu au închipuire. Numai oamenii şi diavolii au închipuire. De aceea dau diavolii la iveală atâtea imagini şi urmăresc stârnirea imaginaţiei. Putem deci să susţinem că aşa-numitele probleme psihologice sunt toate rezultatul bănuielilor, gândurilor Oogismot) care sunt puse în lucrare în atmosfera prielnică a închipuirii. Cu cât omul este mai bolnav duhovniceşte, cu atât este mai copleşit de mulţimea imaginilor aduse de închipuire. Sănătatea duhovnicească cere anularea închipuirii cât mai mult cu putinţă. într-adevăr, când mintea este liberă şi luminată, încetează toată lucrarea închipuirii. De aceea, Sfinţii Părinţi învaţă că teologhisirea nu are legătură cu închipuirea. Când omul, cu harul lui Dumnezeu, dar şi cu împreună-lucrarea sa, este izbăvit de toate imaginile şi formele zămislite de închipuire, devine teologhisitor şi dinlăuntrul inimii sale ţâşneşte adevărata teologie ortodoxă.

    - Imi dau seama pentru prima dată, continuă Irina, că închipuirea este urmarea căderii şi că tămăduirea minţii este legată şi de tămăduirea închipuirii. Această învăţătură este cu adevărat o descoperire pentru mine.

    - Fără îndoială, acest aspect al vieţii duhovniceşti este foarte important. Intunecarea minţii pune în lu crare închipuirea şi, în lumea ei înşelătoare, omul poate crea feluriţi idoli ai lui Dumnezeu. Cu cât omul este mai bolnav psihic, cu atât imaginaţia sa este mai aţâţată. Cum ne dăm seama că o persoană suferă de anomalii psihologice şi se îndreaptă în mod sigur către schizofrenie? Starea sa este dezvăluită de iluziile, dezamăgirile şi toate imaginile sale fantastice. Disfuncţia psihologică este în primul rând o boală du-hovnicească, ce duce la moartea minţii. Pot spune că, atunci când văd că unul din fiii mei duhovniceşti este stăpânit de bănuieli, închipuiri şi alte gânduri, îmi dau seama îndată că mintea sa este bolnavă şi că are nevoie de ajutor. In anumite cazuri speciale, le-am dezvăluit primejdia de a rămâne izolaţi într-o lume iluzorie, năpădită de închipuiri. Cei trezvitori duhovniceşte nu ajung în acea stare. Dimpotrivă, oamenii care nu privegheză şi nu se străduiesc să se tămăduiască, pot sfârşi într-o stare înspăimântătoare, atât sufletească, cât şi trupească. Şi daţi-mi voie să spun că femeile sunt predispuse mult mai mult acestei primejdii. Tot aşa cum sunt vulnerabile şi din punct de vedere emoţional.

Afiseaza 1 din 1 recenzii ale clientilor