Calea increderii si a iubirii - Carti.Crestinortodox.ro

Calea increderii si a iubirii

15,00Lei

În urmă cu câţiva ani am descoperit scrierile părintelui Jacques Philippe şi, de atunci, urmăresc cu foarte mult interes fiecare nouă apariţie semnată de către vrednicul părinte. De aceea mă bucur cu adevărat că reuşim să propunem cititorilor o nouă...

Calea increderii si a iubirii

În urmă cu câţiva ani am descoperit scrierile părintelui Jacques Philippe şi, de atunci, urmăresc cu foarte mult interes fiecare nouă apariţie semnată de către vrednicul părinte. De aceea mă bucur cu adevărat că reuşim să propunem cititorilor o nouă traducere a unei cărţi publicată de către părintele Jacques Philippe la sfârşitul anului 2011: La voie de la confiance et de l’amour/ Calea încrederii şi a iubirii. În cele şase capitole ale cărţii, autorul ne propune o foarte profundă şi atentă introducere în partea cea mai importantă a mesajului Sfintei Tereza de Lisieux, moartă la vârsta de douăzeci şi patru de ani şi pe care Papa Ioan Paul al II-lea a declarat-o Doctor al Bisericii în anul 1997. Principala intenţie a autorului, după cum însuşi mărturiseşte, este aceea de „a explica în ce anume constă această «mică, dar cu totul nouă cale», şi anume «calea încrederii şi a iubirii», pe care Sfânta Tereza o descoperise, o trăise şi, apoi, o transmisese novicelor de care se îngrijea în Carmelul din Lisieux”.

Cele şase capitole ale cărţii reprezintă, de fapt, şase lecţii pe care părintele Jacques Philippe le-a ţinut la Madrid, ca pregătire pentru sărbătoarea Sfintei Tereza de Lisieux (1 octombrie). Acesta este şi motivul pentru care stilul cărţii este unul mai degrabă oral, dar cred că acest lucru este providenţial pentru cei care se vor adâncii în lectură, pentru că vor putea descoperi prospeţime şi sfaturi foarte concrete şi directe în ceea ce priveşte urmarea lui Hristos printr-o atitudine de încredere întregită de iubire. Desfăşurarea capitolelor este următoarea: primul capitol se intitulează „O cale cu totul nouă”; al doilea, „Un ascensor pentru cei mici”; cel de-al treilea, „Să ne împăcăm cu propriile slăbiciuni”; capitolul al patrulea este chiar un îndemn – „Să creştem în atmosfera încrederii”; următorul este „Nemărginita milostivire a lui Dumnezeu”, iar ultimul se intitulează „Să fim supuşi încercărilor”.

„Într-o lume fragilă şi vulnerabilă ca a noastră, – observă cu justeţe părintele Jacques Philippe – în care totuşi Spiritul Sfânt face să răsune chemarea la sfinţenie pentru toţi creştinii…, consider că nu există altă cale mai bună decât cea propusă de Tereza de Lisieux, calea încrederii şi a iubirii”. Vă invit cu drag să descoperiţi această cale în paginile acestei cărţi.
Pr. Daniel Avram

• Editor: Viata Crestina
  • ISBN: 9789736741197