Evaluat la 5 din 5 pe baza a 2 recenzii ale clientilor
Distribuirea evaluarilor
5 stele
2
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0
Stefan Zara17-08-2016
5 din 5 stele
Cum îi zugrăvim pe oameni în sufletul nostru?
Pentru oamenii invidioşi nu există faptă bună care să merite a fi lăudată, nu există darul vorbirii care să meargă împreună cu cuminţenia şi cu harul şi, după ei, nu merită să imiţi sau să admiri pe nimeni şi nimic. Aşa cum vulturii, planând deasupra livezilor sau deasupra altor areale frumoase şi bine mirositoare, caută şi se lasă pe pământ numai în locurile unde simt mirosuri urâte, şi aşa cum muştele pleacă din locurile sănătoase şi se lipesc de răni, tot aşa şi invidioşii, nu observă ce e deosebit, de admirat şi important în viaţa oamenilor, şi se lipesc de ce e strâmb.
Şi, dacă există ceva ce nu merge bine - lucru obişnuit şi omenesc -, îl spun tuturor şi înţeleg să prezinte pe cineva tocmai cu ce face greşit. Ei fac precum pictorii vicleni care descoperă identitatea modelului, lăsând să fie recunoscut fie după nasu-i strâmb, fie după vreo cicatrice sau vreo infirmitate din naştere sau dobândită.
Au un talent înfiorător să vorbească de rău ceva ce e demn de laudă şi să denunţe o virtute, transformând-o într-un viciu. Pe un viteaz îl numesc îndrăzneţ şi pe unul plin de grijă şi îndatoritor îl numesc nesimţit. Despre cel drept spun că e dur şi despre nevinovat spun că e vinovat. Pe cel distins şi important îl numesc nedemn de luat în seamă, pe cel ce trăieşte liber îl acuză că este risipitor şi pe unul care e econom îl numesc zgârcit.
In general nu le e greu să găsească nume pentru toate tipurile de virtute, nume pe care le iau de la viciile ce le sunt opuse.
Sf. Vasile cel Mare
Amintiţi-vă că Domnul l-a chemat pe Matei, pe vameşul cel dispreţuit de toţi. Cât de diferit este modul de a acţiona al Domnului Hristos de talentul nostru îngrozitor de a vedea prin văluri groase sau rare imperfecţiunea omenească sau întunericul adânc în care se mai găseşte sufletul celuilalt.
Mitrop. Antonie Bloom
Newsletter
×
Aboneaza-te la newsletter
Setari Cookie-uri
Despre Cookie-uri
Cookie-uri Necesare
Cookie-uri Statistici
Cookie-uri Publicitate
Cookie-uri Preferinte
CrestinOrtodox.ro foloseste fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta de navigare,
pentru a se integra cu retele de socializare si a afisa reclame relevante intereselor tale. Te informam ca ne-am actualizat politicile de
confidentialitate, pentru a implementa cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice
în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Protectia datelor tale este importanta pentru noi si iti oferim posibilitatea de
a personaliza modulele cookie pe care le doresti
.
De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si
de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate.
Termeni si Conditii
Pentru a continua utilizarea serviciilor oferite de site-ul CrestinOrtodox.ro, avem nevoie de acordul dumneavoastra la modificarile aduse la Termeni si conditii (versiunea din ).
Pentru oamenii invidioşi nu există faptă bună care să merite a fi lăudată, nu există darul vorbirii care să meargă împreună cu cuminţenia şi cu harul şi, după ei, nu merită să imiţi sau să admiri pe nimeni şi nimic. Aşa cum vulturii, planând deasupra livezilor sau deasupra altor areale frumoase şi bine mirositoare, caută şi se lasă pe pământ numai în locurile unde simt mirosuri urâte, şi aşa cum muştele pleacă din locurile sănătoase şi se lipesc de răni, tot aşa şi invidioşii, nu observă ce e deosebit, de admirat şi important în viaţa oamenilor, şi se lipesc de ce e strâmb.
Şi, dacă există ceva ce nu merge bine - lucru obişnuit şi omenesc -, îl spun tuturor şi înţeleg să prezinte pe cineva tocmai cu ce face greşit. Ei fac precum pictorii vicleni care descoperă identitatea modelului, lăsând să fie recunoscut fie după nasu-i strâmb, fie după vreo cicatrice sau vreo infirmitate din naştere sau dobândită.
Au un talent înfiorător să vorbească de rău ceva ce e demn de laudă şi să denunţe o virtute, transformând-o într-un viciu. Pe un viteaz îl numesc îndrăzneţ şi pe unul plin de grijă şi îndatoritor îl numesc nesimţit. Despre cel drept spun că e dur şi despre nevinovat spun că e vinovat. Pe cel distins şi important îl numesc nedemn de luat în seamă, pe cel ce trăieşte liber îl acuză că este risipitor şi pe unul care e econom îl numesc zgârcit.
In general nu le e greu să găsească nume pentru toate tipurile de virtute, nume pe care le iau de la viciile ce le sunt opuse.
Sf. Vasile cel Mare
Amintiţi-vă că Domnul l-a chemat pe Matei, pe vameşul cel dispreţuit de toţi. Cât de diferit este modul de a acţiona al Domnului Hristos de talentul nostru îngrozitor de a vedea prin văluri groase sau rare imperfecţiunea omenească sau întunericul adânc în care se mai găseşte sufletul celuilalt.
Mitrop. Antonie Bloom