Evaluat la 5 din 5 pe baza a 2 recenzii ale clientilor
0
0
0
0
  • CrestinOrtodox 29-07-2016
    Prefata cartii Cosuletul cu flori

Istoria omenirii străbate în aceste vremuri o etapă nouă, care face ca toate evenimentele să se raporteze la ea. Această etapă de transformare nu înseamnă numai împărţirea timpului istoric în etape, ci schimbarea mentalităţilor oamenilor, schimbarea raporturilor dintre ei, stabilirea unor noi criterii de promovare a unor valori fie ele chiar şi teologice, pentru că într-o lume care se pretinde a fi în plin progres, cultura religios-morală trebuie să aibă o mare pondere asupra persoanei.

De aceea este de necontestat faptul că astăzi mai mult ca oricând schimbarea modului de gândire şi a raportului dintre persoane nu o poate aduce decât Acela de la care vine tot Darul şi toată Dragostea, tot Adevărul şi toată Dreptatea, Iisus Hristos Domnul nostru. Pentru acest fapt, considerăm că retipărirea cărţii Coşuleţul cu flori, care se adresează în mare parte tineretului creştin, este un mod de îmbogăţire spirituală, de învăţare din viaţa altora a ceea ce înseamnă să fii creştin şi să practici cu adevărat vestea cea bună a Mântuitorului.

Textul acestei cărţi surprinde într-o imagine vie atât pe omul credincios în care conlucrează virtuţile teologice, cât şi pe omul necredincios, în care se zbate diabolicul cu toate neajunsurile lui.

Comportamentul şi frământările personajelor din ambele tabere fac pe cititorii acestei cărţi să se regăsească în ele şi astfel să mediteze mult mai mult la existenţa lor pe această mare scenă terestră.

Personajul principal al cărţii, care se numeşte Măria, lasă să se înţeleagă că şi-a ales „partea cea bună, care nu se va lua de la ea", însă, Enrieta, iubitoarea deşertăciunilor acestei lumi trecătoare pierde prin ură, minciună şi furt locul de cinste, devenind instrument al celui rău. Conştiinţa, crainic al voinţei divine, face ca în finalul cărţii să-şi arate răsplata pentru fiecare personaj în parte. Dumnezeu iubeşte pe tot omul, pentru că din iubire l-a creat, însă tot Dumnezeu este Acela Care, atunci când creatura Sa greşeşte, o pedepseşte, spre îndreptare, căci „El nu doreşte moartea păcătosului, ci să se îndrepte şi să fie viu".

Luând aminte la cele întâmplate în carte să încercăm ca trecerea noastră prin această lume să fie o trecere fără obstacole, o trecere vrednică de Evanghelia lui Hristos şi de cuvintele Sfântului Apostol Pavel, care ne îndeamnă zicând: „Fraţii mei, orice aţi face cu cuvântul sau cu lucrul, să le faceţi în numele Domnului Iisus şi prin Duhul Sfânt să-I mulţumiţi lui Dumnezeu Tatăl ceresc al tuturor" (Coloseni, 3,17).