Scurtă prezentare: Se citeşte pentru ajutor în luptele cu vrăjmaşi văzuţi şi nevăzuţi. Pe cei leneşi (adormiţi duhovniceşte n.r.) acest psalm îi deşteaptă spre lucrarea virtuţii, iar pe cei îmbunătăţiţi îi duce la desăvârşire (Fericitul Teodoret). In psalmul acesta David însemnează vieţuirea sfinţilor, nevoinţele, necazurile, prăpăstuirile, ridicările, asuprelile demonilor, nenumăratele cugetări ce năpădesc asupra lor, cursele, vânările, dar şi cele prin care ei biruiesc, adică Legea, cuvintele, răbdarea, ajutorul de sus, darurile cele după osteneli, cununile, răsplătirile (Sf. Chiril al Alexandriei).
Cuvinte cheie: porunci, îndreptarea inimii, legământul cu Dumnezeu, vrăjmaşi, Dumnezeu Judecătorul.
Impărţire: Psalmul este format din 22 de strofe de câte 8 rânduri; fiecare rând, din fiecare strofă, începe cu aceeaşi literă din alfabetul ebraic.
Stăpânul porunceşte acestea şi prin Lege şi prin Prooroci şi prin Sfinţitele Evanghelii. Şi toată dumnezeiasca Scriptură este plină de o asemenea aşezare de Lege (Fericitul Teodoret).
Psalmul acesta este o cântare a cuvântului lui Dumnezeu exprimat, mai ales, prin Legea veche, un alfabet al rugăciunii prin care, cel ce îl rosteşte, mărturiseşte credinţa în Dumnezeu Cel adevărat. Starea celui care cântă sau citeşte acest psalm este de a primi cuvântul lui Dumnezeu, meditând la el şi la iubirea lui Dumnezeu arătată omului, atunci când s-a încheiat legământul divino-uman. Psalmul este didactic, dar nu prezintă exclusiv legile şi poruncile date evreilor, ci multe alte învăţături. După explicaţia Sfinţilor Părinţi, Cuvântul lui Dumnezeu s-a manifestat în toată plenitudinea, în mijlocul oamenilor, o dată cu întruparea Domnului Iisus Hristos. Prin urmare, psalmul acesta foloseşte mult creştinilor, de aceea a fost introdus în mănăstiri pentru a se citi zilnic la slujba Miezonopticii.
Se cunoaşte că Domnul Iisus nu a venit să desfiinţeze Legea şi Profeţii, ci ca să împlinească cele ale Legii şi legământului vechi.
In vestirea Evangheliei, precum şi în viaţa Mântuitorului găsim manifestarea cea mai potrivită a cuvântului lui Dumnezeu adresat şi celor din vechime, dar mai ales potrivită voinţei Tatălui ceresc.
Tema centrală a psalmului, una care se repetă în aproape toate strofele sale, este iubirea faţă de cuvântul lui Dumnezeu.
Părintele Arsenie Boca aminteşte în multe dintre prelegerile sale de cuvântul lui Dumnezeu şi de modalităţile prin care acesta se face cunoscut oamenilor. Găsim astfel în Cărarea împărăţiei o apoftegmă de excepţie şi un adevăr dogmatic exprimat astfel: Dacă prin porunci Domnul ni se îmbie, aşa-zicând, dinafară, ca principiu atractiv, prin virtuţi Domnul se manifestă dinlăuntru, ca principiu impulsiv. Porunca ar fi Cuvântul lui Dumnezeu ca îndemnare dinafară, iar virtutea ar fi Cuvântul lui Dumnezeu ca îndemnare dinlăuntru.
Newsletter
×
Aboneaza-te la newsletter
Setari Cookie-uri
Despre Cookie-uri
Cookie-uri Necesare
Cookie-uri Statistici
Cookie-uri Publicitate
Cookie-uri Preferinte
CrestinOrtodox.ro foloseste fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta de navigare,
pentru a se integra cu retele de socializare si a afisa reclame relevante intereselor tale. Te informam ca ne-am actualizat politicile de
confidentialitate, pentru a implementa cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice
în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Protectia datelor tale este importanta pentru noi si iti oferim posibilitatea de
a personaliza modulele cookie pe care le doresti
.
De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si
de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate.
Termeni si Conditii
Pentru a continua utilizarea serviciilor oferite de site-ul CrestinOrtodox.ro, avem nevoie de acordul dumneavoastra la modificarile aduse la Termeni si conditii (versiunea din ).
Scurtă prezentare: Se citeşte pentru ajutor în luptele cu vrăjmaşi văzuţi şi nevăzuţi. Pe cei leneşi (adormiţi duhovniceşte n.r.) acest psalm îi deşteaptă spre lucrarea virtuţii, iar pe cei îmbunătăţiţi îi duce la desăvârşire (Fericitul Teodoret). In psalmul acesta David însemnează vieţuirea sfinţilor, nevoinţele, necazurile, prăpăstuirile, ridicările, asuprelile demonilor, nenumăratele cugetări ce năpădesc asupra lor, cursele, vânările, dar şi cele prin care ei biruiesc, adică Legea, cuvintele, răbdarea, ajutorul de sus, darurile cele după osteneli, cununile, răsplătirile (Sf. Chiril al Alexandriei).
Cuvinte cheie: porunci, îndreptarea inimii, legământul cu Dumnezeu, vrăjmaşi, Dumnezeu Judecătorul.
Impărţire: Psalmul este format din 22 de strofe de câte 8 rânduri; fiecare rând, din fiecare strofă, începe cu aceeaşi literă din alfabetul ebraic.
Stăpânul porunceşte acestea şi prin Lege şi prin Prooroci şi prin Sfinţitele Evanghelii. Şi toată dumnezeiasca Scriptură este plină de o asemenea aşezare de Lege (Fericitul Teodoret).
Psalmul acesta este o cântare a cuvântului lui Dumnezeu exprimat, mai ales, prin Legea veche, un alfabet al rugăciunii prin care, cel ce îl rosteşte, mărturiseşte credinţa în Dumnezeu Cel adevărat. Starea celui care cântă sau citeşte acest psalm este de a primi cuvântul lui Dumnezeu, meditând la el şi la iubirea lui Dumnezeu arătată omului, atunci când s-a încheiat legământul divino-uman. Psalmul este didactic, dar nu prezintă exclusiv legile şi poruncile date evreilor, ci multe alte învăţături. După explicaţia Sfinţilor Părinţi, Cuvântul lui Dumnezeu s-a manifestat în toată plenitudinea, în mijlocul oamenilor, o dată cu întruparea Domnului Iisus Hristos. Prin urmare, psalmul acesta foloseşte mult creştinilor, de aceea a fost introdus în mănăstiri pentru a se citi zilnic la slujba Miezonopticii.
Se cunoaşte că Domnul Iisus nu a venit să desfiinţeze Legea şi Profeţii, ci ca să împlinească cele ale Legii şi legământului vechi.
In vestirea Evangheliei, precum şi în viaţa Mântuitorului găsim manifestarea cea mai potrivită a cuvântului lui Dumnezeu adresat şi celor din vechime, dar mai ales potrivită voinţei Tatălui ceresc.
Tema centrală a psalmului, una care se repetă în aproape toate strofele sale, este iubirea faţă de cuvântul lui Dumnezeu.
Părintele Arsenie Boca aminteşte în multe dintre prelegerile sale de cuvântul lui Dumnezeu şi de modalităţile prin care acesta se face cunoscut oamenilor. Găsim astfel în Cărarea împărăţiei o apoftegmă de excepţie şi un adevăr dogmatic exprimat astfel: Dacă prin porunci Domnul ni se îmbie, aşa-zicând, dinafară, ca principiu atractiv, prin virtuţi Domnul se manifestă dinlăuntru, ca principiu impulsiv. Porunca ar fi Cuvântul lui Dumnezeu ca îndemnare dinafară, iar virtutea ar fi Cuvântul lui Dumnezeu ca îndemnare dinlăuntru.