Evaluat la 5 din 5 pe baza a 2 recenzii ale clientilor
Distribuirea evaluarilor
5 stele
2
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0
CrestinOrtodox.ro17-06-2015
5 din 5 stele
Despre cuvântul lăuntric
Numim cuvânt lăuntric capacitatea minţii de a fi activă, în decursul căreia aceasta cugetă, judecă, generalizează şi raţionează. Aşadar, cuvântul lăuntric este activitatea intelectuală a minţii, adică mintea în lucrare. Numim cuvântul lăuntric şi cuget pe criteriul identităţii de lucrare; căci cugetul este mintea în mişcare, iar cuvântul este puterea care pune mintea în mişcare; o minte fără cuvânt nu e minte, adică putere activă, ci o oglindă în care se reflectă noţiunile lucrurilor, pe care le păstrează acolo atâta vreme cât se află în sfera ei, dar le leapădă imediat ce se sting. Cuvântul care îi dă minţii capacitatea de a raţiona este cel ce produce idei şi exprimă categoriile care determină lucrurile; mintea concepe noţiunile de trandafir şi de violetă şi distinge pe una de cealaltă, dar ca să afirme că trandafirul este de culoare roşie, iar violeta de un albastru ultramarin, ca să clasifice trăsăturile acestora, e nevoie să devină cuget prin intermediul cuvântului care intră în activitate.
In capacitatea de a cuvânta sunt vădite pecetea divină a sufletului şi înţelepciunea dumnezeiască ce a stimulat mintea spre a se pune în mişcare ca să ajungă să se cunoască pe sine şi creaţia care o înconjoară. Punând în mişcare mintea prin cuvânt, înţelepciunea dumnezeiască i-a dat acesteia trupul ca un înveliş organic şi de o desăvârşire minunată, care se arată nu doar în ansamblul elementelor sale constitutive, ci şi în organele de simţ - un trup care-l face să se distingă de toate celelalte fiinţe din univers. Mintea este cea care produce, prin mijlocirea cuvântului şi a perfecţiunii trupului, fenomenele vieţii spirituale a omului, prin care acesta se înalţă pe culmea cea mai înaltă, de unde se pot observa măreţia şi rangul său sublim în ansamblul creaţiei lumii.
Newsletter
×
Aboneaza-te la newsletter
Setari Cookie-uri
Despre Cookie-uri
Cookie-uri Necesare
Cookie-uri Statistici
Cookie-uri Publicitate
Cookie-uri Preferinte
CrestinOrtodox.ro foloseste fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta de navigare,
pentru a se integra cu retele de socializare si a afisa reclame relevante intereselor tale. Te informam ca ne-am actualizat politicile de
confidentialitate, pentru a implementa cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice
în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Protectia datelor tale este importanta pentru noi si iti oferim posibilitatea de
a personaliza modulele cookie pe care le doresti
.
De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si
de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate.
Termeni si Conditii
Pentru a continua utilizarea serviciilor oferite de site-ul CrestinOrtodox.ro, avem nevoie de acordul dumneavoastra la modificarile aduse la Termeni si conditii (versiunea din ).
Numim cuvânt lăuntric capacitatea minţii de a fi activă, în decursul căreia aceasta cugetă, judecă, generalizează şi raţionează. Aşadar, cuvântul lăuntric este activitatea intelectuală a minţii, adică mintea în lucrare. Numim cuvântul lăuntric şi cuget pe criteriul identităţii de lucrare; căci cugetul este mintea în mişcare, iar cuvântul este puterea care pune mintea în mişcare; o minte fără cuvânt nu e minte, adică putere activă, ci o oglindă în care se reflectă noţiunile lucrurilor, pe care le păstrează acolo atâta vreme cât se află în sfera ei, dar le leapădă imediat ce se sting. Cuvântul care îi dă minţii capacitatea de a raţiona este cel ce produce idei şi exprimă categoriile care determină lucrurile; mintea concepe noţiunile de trandafir şi de violetă şi distinge pe una de cealaltă, dar ca să afirme că trandafirul este de culoare roşie, iar violeta de un albastru ultramarin, ca să clasifice trăsăturile acestora, e nevoie să devină cuget prin intermediul cuvântului care intră în activitate.
In capacitatea de a cuvânta sunt vădite pecetea divină a sufletului şi înţelepciunea dumnezeiască ce a stimulat mintea spre a se pune în mişcare ca să ajungă să se cunoască pe sine şi creaţia care o înconjoară. Punând în mişcare mintea prin cuvânt, înţelepciunea dumnezeiască i-a dat acesteia trupul ca un înveliş organic şi de o desăvârşire minunată, care se arată nu doar în ansamblul elementelor sale constitutive, ci şi în organele de simţ - un trup care-l face să se distingă de toate celelalte fiinţe din univers. Mintea este cea care produce, prin mijlocirea cuvântului şi a perfecţiunii trupului, fenomenele vieţii spirituale a omului, prin care acesta se înalţă pe culmea cea mai înaltă, de unde se pot observa măreţia şi rangul său sublim în ansamblul creaţiei lumii.