0
0
0
0
  • CrestinOrtodox 14-11-2014
    Nota biografica

Autorul acestei cărţi, Arhimandritul Serafim Alexiev, este binecunoscut cititorilor ortodocşi din Bulgaria. Născut în anul 1912 într-o familie săracă, dar evlavioasă, el a absolvit Seminarul Teologic din Sofia. Mai apoi este admis la Facultatea de Teologie, continuându-şi după aceea studiile în Elveţia, în anul 1940 intră în monahism. Un rol hotărâtor în viaţa lui l-a avut prietenia cu vrednicul de pomenire Arhiepiscopul Serafim Sobolev (tl950), în care află un povăţuitor fără seamăn în ale credinţei şi vieţii duhovniceşti.

In viaţa şi activitatea creatoare a Arhimandritului Serafim se disting trei perioade. Prima (până 1960) când, în ciuda condiţiilor vitrege, desfăşoară o neobosită activitate pastorală, ţine predici şi omilii pline de har, scrie broşuri şi poezii pe teme moral-duhovniceşti. Din această perioadă datează culegerile de omilii Nădejdea noastră şi Dragostea noastră - dintre cele mai căutate cărţi ale sale. In a doua perioadă (1960-1969), Arhimandritul Serafim - deja doctor în Teologie Dogmatică al Academiei de Teologie din Sofia - publică o serie de studii, rodul unei trude teologice neistovite. A treia perioadă debutează în anul 1969 când, din pricina unui dezacord de principiu cu privire la reforma calendarului din Bulgaria şi din cauza politicii pro-ecu-menice în care era antrenată Biserica Ortodoxă Bulgară, este nevoit să părăsească Academia Teologică. In această perioadă, Arhimandritul Serafim scrie o nouă serie de cărţi cu conţinut teologic şi duhovnicesc, printre care: Rugăciunea noastră, Viaţa de după moarte, Rugăciunea Sfântului Efrem Şirul şi altele, precum şi ultima sa carte-testament: Ortodoxia şi ecumenismul - o critică profundă a ereziei ecumeniste.

Arhimandritul Serafim a trecut la Domnul pe data de 13/26. 01.1993. De la el ne-au rămas, ca o preţioasă moştenire, cărţile şi pilda sa de viaţă monahală plină de râvnă şi jertfă de sine, închinată pe deplin slujirii Ortodoxiei.