Evaluat la 5 din 5 pe baza 1 recenzie
0
0
0
0
  • CrestinOrtodox 27-10-2014
    Vindecari dracesti

Sfântul Ioan Gură de Aur spune: „Chiar dacă, cu îngăduinţa lui Dumnezeu, te va vindeca diavolul, să nu crezi că-ţi face vreun bine, deoarece diavolul ştie să facă doar rău. Ţi-a făcut bine trupul tău muritor, dar ţi-a păgubit sufletul cel nemuritor." „Eu prefer să mor decât să merg la vrăjmaşii lui Hristos să mă vindece. Care este folosul dacă îţi vei vindeca trupul, dar îţi vei păgubi sufletul, când e vorba de-a fi aruncat în focul cel veşnic?!"

Diavolul poate deci provoca boli, aşa cum i-a făcut lui Iov (v. Iov 2, 7), aşa cum i-a făcut femeii gârbove (v. Luca 13, 16), „duh surd şi mut" (v. Marcu 9, 17), şi în multe alte situaţii. Poate, în consecinţă, să facă şi opusul: să vindece bolile, pentru a strica credinţa noastră în Hristos şi a ne înşela. Episcopul Meletie de Kolwezi, din provincia Katanga din Zair, un slujitor plin de zel, ne-a relatat că în 1984 a fost vizitat de un magician care, prin invocarea diavolilor, a vindecat mulţi bolnavi, provocând o mare tulburare. După zece ani, în octombrie 1994, magul a revenit în acelaşi oraş, cu scopul de a rămâne o săptămână şi de a vindeca iarăşi mulţi bolnavi. Venirea lui era anunţată prin megafoane: „Se întoarce salvatorul!" Mulţime mare de oameni se aduna pe drumurile din centru. Campania a continuat până în ziua venirii lui în oraş. Mare tulburare a avut loc!

In punctul central al oraşului s-a amplasat o scenă mare. Mulţime de bolnavi s-a adunat în jurul scenei, aşteptându-şi salvatorul. Magicianul a urcat pe scenă, şi-a făcut „rugăciunile" sale - invocarea diavolului -, a in sistat în „rugăciune", însă în acea zi nici un bolnav nu s-a vindecat. S-a întors a doua zi, dar la fel: nimic. Acelaşi lucru şi a treia zi, şi a patra, iar lumea a început să se neliniştească. Magul ar fi trebuit să mai rămână trei zile. A încercat din nou, dar cu acelaşi rezultat. „Un astfel de lucru mi se întâmplă pentru prima oară în carieră şi s-a întâmplat aici, în Kolwezi", a mărturisit publicului, tulburat. Ce se întâmplase? Episcopul locului, Meletie, care povesteşte întâmplarea, n-a stat cu mâinile în sân. A folosit vizita magului pentru ruşinarea diavolului. De fiecare dată când magul urca pe scenă pentru a-şi face minunile sale, episcopul şi alţi creştini se adunau în Biserica Sfântului Gheorghe din Kolwezi, cântau Paraclisul Maicii Domnului şi apoi episcopul citea Molitfele Sfântului Vasile cel Mare. Rugăciunile Bisericii noastre deveneau securi ce tăiau picioarele diavolului.