Evaluat la 5 din 5 pe baza a 2 recenzii ale clientilor
0
0
0
0
  • CrestinOrtodox.ro 10-10-2014
    Prefata la volumul Barbatul si femeia in viziunea Sfantului Ioan Gura de Aur

Această carte demonstrează o dată pentru totdeauna că scriitorii creştini din vechime nu erau defel ultramisogini, aşa cum pretind unele cercetătoare ultrafeministe. Autorul ei ne oferă o analiză textuală minuţioasă a scrierilor Sfântului Ioan Gură de Aur, insistând asupra pasajelor referitoare la feciorie, căsătorie, familie, copii, trup, sexualitate, adulter, castitate, supunere, conducere, egalitate.

Au existat relaţii de intimitate în grădina Edenului? A fost Eva principala vinovată de căderea în păcat? Este sexualitatea expusă în mod intrinsec distorsionărilor? Este trupul rău în sine? Care sunt obiecţiile raţionale faţă de egalitatea absolută dintre femei şi bărbat? Există o doctrină creştină privitoare la supunerea bărbatului faţă de femeie? Au femeile un rol public? Cum pot aduce ele glorie bărbaţilor? Care sunt responsabilităţile specifice bărbaţilor? Este trebuinţă de femei-preoţi?

In secolul al IV-lea, Sfântul Ioan Gură de Aur, comentatorul biblic cu cea mai răspândită sferă de influenţă în creştinismul antic răsăritean, s-a ocupat detaliat de toate aceste chestiuni intens dezbătute şi în zilele noastre - cu sau fără înţelepciunea scriitorilor creştini din vechime.

Iată aşadar această lucrare, intitulată Bărbatul şi femeia în viziunea Sfântului Ioan Gură de Aur, în care, pentru prima oară în istoria studiilor de specialitate, David C. Ford deschide larg o fereastră de acces înspre aceste chestiuni. Vă îndemn stăruitor să priviţi pe această fereastră, astfel încât înţelepciunea aflată dincolo de ea să poată clarifica actualele dileme legate de căsătorie, familie, sexualitate, înalţ rugăciuni pentru ca această carte să devină un instrument haric pentru credincioşii şi credincioasele care se străduiesc să-L preamărească pe Dumnezeu în relaţiile lor intime şi în viaţa lor duhovnicească personală.

Am avut privilegiul de a urmări proiectul autorului privind învăţăturile Sfântului loan Gură de Aur în acest subiect încă din stadiile sale incipiente, apoi de-a lungul perioadei de maturizare până la finalizare, şi pot afirma că nici unul din proiectele în care am fost angajat la Universitatea Drew nu mi-a dăruit o mai mare satisfacţie. Studiul merită citit cu atenţie nu numai de studenţii teologi şi de preoţi, de istorici şi de exegeţi sau apologeţi ai mişcării feministe, ci, mai presus de toate, de cuplurile care se străduiesc să-şi rânduiască în faţa lui Dumnezeu viaţa de familie şi relaţiile intime din cadrul acesteia.

David şi Mary Ford, amândoi profesori la Seminarul Teologic Ortodox Sfântul Tihon, sunt autorii unui studiu de excepţie privitor la vieţile sfinţilor căsătoriţi.

Thomas C. Oden
    Profesor de Teologie,