Pseudokinematikos 2. Bucuriile filmului - Carti.Crestinortodox.ro

Pseudokinematikos 2. Bucuriile filmului

Fii primul care adauga o recenzie!
25,00Lei
In stoc

Marian Rădulescu e un îndrăgostit iremediabil de cinema. Dar şi un căutător al desăvârşirii lăuntrice, care ştie să-şi păstreze busola spirituală în aventura prin hăţişurile ademenitoare ale artei a 7-a. Cel de-al doilea volum al său de eseuri cinematogra

Descriere

Pseudokinematikos 2. Bucuriile filmului

Marian Rădulescu e un îndrăgostit iremediabil de cinema. Dar şi un căutător al desăvârşirii lăuntrice, care ştie să-şi păstreze busola spirituală în aventura prin hăţişurile ademenitoare ale artei a 7-a. Cel de-al doilea volum al său de eseuri cinematografice, Pseudokinematikos 2, confirmă această dublă consacrare, sesizabilă încă din cartea sa de debut. Dar mai sunt compatibile, la începutul acestui mileniu al marilor disensiuni, cele două coordonate – filmică şi religioasă? Marian Rădulescu ne arată că da, ori, mai bine zis, alege chiar el filmele în care cele două dimensiuni – cultura omului din afară şi cea a omului lăuntric – intră în dialog. Pentru a ajunge, astfel, pe căile subiective ale unor note de lectură, la piesele de rezistenţă ale istoriei filmului, cele care au modelat şi vor continua să modeleze generaţii. Elena Dulgheru

„Dacă în primul volum Pseudokinematikos autorul a cartografiat popasurile obligatorii în cinematografia românească, aici măreşte scara şi schiţează o planisferă, o hartă a întregii lumi cinematografice. Lista lui Marian Rădulescu e de fapt un canon. Un îndreptar cu filmele de căpătâi, filme cruciale. Acest canon nu e rigid (ca un decalog) şi nu are pretenţia de a fi integral, dar e un bun început. Cele aproape 100 de titluri cercetate aici pot fi privite ca o educaţie, ca o  fundaţie. Sunt filme-indicator, filme-far, borne de folos în aceasta fascinantă călătorie numită cinema. Dacă le vezi, n-ai cum să te rătăceşti în labirintul vizual care ne înconjoară. Ele sunt ca un fir din ghemul Ariadnei care se deşiră în carte, începând cu anul 1916 şi până în 2011. Cu Pseudokinematikos 2, Marian Rădulescu îşi întăreşte rolul de călăuză cinematografică, cu ajutor de la întâia sa  „călăuză”, Andrei Tarkovski. Autorul adresează o nouă scrisoare de dragoste către cinema dar şi o propunere-invitaţie pentru şlefuirea interioară prin „filme de conştiinţă”. Odată ce ţi-ai însuşit acest canon, ochiul tău nu va mai putea fi înceţoşat, păcălit, distras. Va fi curat şi va recunoaşte adevărata lumină.” (Lucian Mircu)

Marian Rădulescu e un îndrăgostit iremediabil de cinema. Dar şi un căutător al desăvârşirii lăuntrice, care ştie să-şi păstreze busola spirituală în aventura prin hăţişurile ademenitoare ale artei a 7-a. Cel de-al doilea volum al său de eseuri cinematografice, Pseudokinematikos 2, confirmă această dublă consacrare, sesizabilă încă din cartea sa de debut. Dar mai sunt compatibile, la începutul acestui mileniu al marilor disensiuni, cele două coordonate – filmică şi religioasă? Marian Rădulescu ne arată că da, ori, mai bine zis, alege chiar el filmele în care cele două dimensiuni – cultura omului din afară şi cea a omului lăuntric – intră în dialog. Pentru a ajunge, astfel, pe căile subiective ale unor note de lectură, la piesele de rezistenţă ale istoriei filmului, cele care au modelat şi vor continua să modeleze generaţii. Elena Dulgheru

„Dacă în primul volum Pseudokinematikos autorul a cartografiat popasurile obligatorii în cinematografia românească, aici măreşte scara şi schiţează o planisferă, o hartă a întregii lumi cinematografice. Lista lui Marian Rădulescu e de fapt un canon. Un îndreptar cu filmele de căpătâi, filme cruciale. Acest canon nu e rigid (ca un decalog) şi nu are pretenţia de a fi integral, dar e un bun început. Cele aproape 100 de titluri cercetate aici pot fi privite ca o educaţie, ca o  fundaţie. Sunt filme-indicator, filme-far, borne de folos în aceasta fascinantă călătorie numită cinema. Dacă le vezi, n-ai cum să te rătăceşti în labirintul vizual care ne înconjoară. Ele sunt ca un fir din ghemul Ariadnei care se deşiră în carte, începând cu anul 1916 şi până în 2011. Cu Pseudokinematikos 2, Marian Rădulescu îşi întăreşte rolul de călăuză cinematografică, cu ajutor de la întâia sa  „călăuză”, Andrei Tarkovski. Autorul adresează o nouă scrisoare de dragoste către cinema dar şi o propunere-invitaţie pentru şlefuirea interioară prin „filme de conştiinţă”. Odată ce ţi-ai însuşit acest canon, ochiul tău nu va mai putea fi înceţoşat, păcălit, distras. Va fi curat şi va recunoaşte adevărata lumină.” (Lucian Mircu)

Marian Rădulescu e un îndrăgostit iremediabil de cinema. Dar şi un căutător al desăvârşirii lăuntrice, care ştie să-şi păstreze busola spirituală în aventura prin hăţişurile ademenitoare ale artei a 7-a. Cel de-al doilea volum al său de eseuri cinematografice, Pseudokinematikos 2, confirmă această dublă consacrare, sesizabilă încă din cartea sa de debut. Dar mai sunt compatibile, la începutul acestui mileniu al marilor disensiuni, cele două coordonate – filmică şi religioasă? Marian Rădulescu ne arată că da, ori, mai bine zis, alege chiar el filmele în care cele două dimensiuni – cultura omului din afară şi cea a omului lăuntric – intră în dialog. Pentru a ajunge, astfel, pe căile subiective ale unor note de lectură, la piesele de rezistenţă ale istoriei filmului, cele care au modelat şi vor continua să modeleze generaţii. Elena Dulgheru

„Dacă în primul volum Pseudokinematikos autorul a cartografiat popasurile obligatorii în cinematografia românească, aici măreşte scara şi schiţează o planisferă, o hartă a întregii lumi cinematografice. Lista lui Marian Rădulescu e de fapt un canon. Un îndreptar cu filmele de căpătâi, filme cruciale. Acest canon nu e rigid (ca un decalog) şi nu are pretenţia de a fi integral, dar e un bun început. Cele aproape 100 de titluri cercetate aici pot fi privite ca o educaţie, ca o  fundaţie. Sunt filme-indicator, filme-far, borne de folos în aceasta fascinantă călătorie numită cinema. Dacă le vezi, n-ai cum să te rătăceşti în labirintul vizual care ne înconjoară. Ele sunt ca un fir din ghemul Ariadnei care se deşiră în carte, începând cu anul 1916 şi până în 2011. Cu Pseudokinematikos 2, Marian Rădulescu îşi întăreşte rolul de călăuză cinematografică, cu ajutor de la întâia sa  „călăuză”, Andrei Tarkovski. Autorul adresează o nouă scrisoare de dragoste către cinema dar şi o propunere-invitaţie pentru şlefuirea interioară prin „filme de conştiinţă”. Odată ce ţi-ai însuşit acest canon, ochiul tău nu va mai putea fi înceţoşat, păcălit, distras. Va fi curat şi va recunoaşte adevărata lumină.” (Lucian Mircu)

Specificaţii

  • Editor: Theosis
  • ISBN: 9786069276525
  • An aparitie: 01 Ianuarie 2012
  • Numar pagini: 382
  • Tip carte: Broşată
  • Limba: Română
  • Dimensiuni: 13 x 20 cm

Recenzii ale clientilor

Evaluat la 0 din 5 pe baza a 0 recenzii ale clientilor
Distribuirea evaluarilor
5 stele
0
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0
Scrie o recenzie