O Romanie migratoare. Plecarea in strainatate a romanilor intre sacrificii si bunastare - Carti.Crestinortodox.ro

O Romanie migratoare. Plecarea in strainatate a romanilor intre sacrificii si bunastare

Pe tot parcursul ei, această carte oferă cititorului o multitudine de date despre fenomenul migrației, încercând să prezinte o radiografie nu doar a situației de fapt, ci și a trasării unor soluții implicite în urma acestei radiografii sociale,...

Pe tot parcursul ei, această carte oferă cititorului o multitudine de date despre fenomenul migrației, încercând să prezinte o radiografie nu doar a situației de fapt, ci și a trasării unor soluții implicite în urma acestei radiografii sociale, soluții care să îmbunătățească viața celor care au ales opțiunea migrației, dar care și să stopeze acest fenomen prin promovarea unor politici educaționale, sociale și culturale bine articulate și eficiente.
Având în vedere că este o carte care apare în Anul Centenarului, an în care România și românii își serbează ființa națională, dar în același timp își fac și bilanțul reuşitelor ultimei sute de ani, o recomandăm tuturor celor care vor să dobândească informații importante drept răspunsuri la întrebările esenţiale privind fenomenul migraţiei în România. (Prof. Univ. Dr. Traian Rotariu)

* * *

Deși este o carte de specialitate, în speță de sociologie, care ar putea să fie tratată cu rezervă de cititorii care preferă cărțile de popularizare a științei, vă îndemn să o citiți cu o motivație autentică și cu siguranță vă veți oferi un timp de lectură care vă va incita la întrebări, vă va oferi explicații, vă va stimula gândirea critică și uneori vă va contraria în privința cauzelor care îi determină pe români să își părăsească țara, dar cu siguranță veți înțelege mult mai bine de ce unii aleg să plece și de ce alții aleg să rămână.
Publicând această carte, prestigioasa Editură Școala Ardeleană nu face decât să ofere cititorilor de diverse vârste oportunitatea de a lua contact cu o realitate care la nivel internațional și național a schimbat și continuă să schimbe politicile educaționale, culturale și sociale. Fenomenul migrației și modul în care acesta va fi înțeles și integrat își va pune amprenta în mod fundamental asupra a ceea ce va fi lumea de mâine. (Prof. Univ. Dr. Adrian Roșan)

* * *

Col. (r) Viorel Sîrca este licențiat în drept, doctor în sociologie al Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca. În prezent, este cadru didactic universitar asociat al Departamentului de Psihopedagogie Specială, din cadrul Universităţii „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca şi al Universității Creștine „Dimitrie Cantemir”, Facultatea de Drept Cluj-Napoca. Domenii de interes: migrația internațională, sociologia populației, drepturile omului, sociologia dreptului și intersecții ale acestor arii cu psihopedagogia. A publicat o serie de articole și studii în reviste de specialitate și a realizat microcercetări sociologice prezentate la conferințe și simpozioane naționale și internaționale. A lucrat ca militar și funcționar public cu statut special în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, având de-a lungul carierei profesionale și funcții de conducere. Face parte din mai multe asociații profesionale.
Volumul O Românie migratoare. Plecarea în străinătate a românilor, între sacrificii şi bunăstare înglobează teorii și date științifice de profil sociologic dar nu numai, expunând paradigme fundamentale, tendințe statistice dar și interpretări și viziuni actuale privind fenomenul migrației externe a românilor, având în centrul analizei cercetările proprii pe subiect, care au fost descrise în lucrarea de doctorat.

• Editor: Scoala Ardeleana
  • ISBN: 9786067973600
  • An aparitie: 22 Iulie 2018