L-am vazut pe Dumnezeu. Miraculoasa poveste a spitalului Diospi Suyana din Peru - Carti.Crestinortodox.ro

L-am vazut pe Dumnezeu. Miraculoasa poveste a spitalului Diospi Suyana din Peru

38,00Lei

Nu tin minte sa fi lacrimat vreodata la citirea unei carti. Totusi, cartea domnului dr. Klaus John m-a miscat atat de profund, incat pe alocuri mi-a fost greu sa deslusesc scrisul printre lacrimile ce imi impanzeau ochii. Unele carti furnizeaza...

Nu tin minte sa fi lacrimat vreodata la citirea unei carti. Totusi, cartea domnului dr. Klaus John m-a miscat atat de profund, incat pe alocuri mi-a fost greu sa deslusesc scrisul printre lacrimile ce imi impanzeau ochii. Unele carti furnizeaza informatii, altele amuza. Cartea aceasta nu se rezuma la atat -- ea poate sa va schimbe felul in care priviti lumea si cel in care percepeti sensul si insemnatatea vietii. Nu pot decat sa sper ca povestea spitalului Diospi Suyana va va ajuta sa priviti altfel la caracterul sacru al vietii si la puterea transformatoare a milei crestine.
Publicata initial in Germania in anul 2010, cartea a devenit un bestseller si se afla deja la a saptea editie. Dupa parerea mea, L-am vazut pe Dumnezeu are toate sansele sa faca senzatie in randul publicului vorbitor de limba engleza. Evenimentele miraculoase care au dus la construirea spitalului sunt extrem de emotionante, iar stilul narativ este captivant si plin de luciditate.
Diospi Suyana inseamna, in limba quechua, "ne incredem in Dumnezeu". Chiar daca autorul isi asuma cu mandrie crestina- tatea, iar perspectiva sa crestina este clara pe intreg parcursul lucrarii, trag nadejde ca toti cititorii, credinciosi si necredinciosi deopotriva, vor fi inspirati si incurajati de viziunea, caldura, umorul, umanitatea si compasiunea care emana din fiecare pagina a cartii.
Trebuie sa recunosc ca la inceput am fost oarecum sceptic, gandindu-ma ca povestea spitalului Diospi Suyana avea sa urmeze tiparul istoriilor misionare de duzina despre "miracole" pe cat de marete, pe atat de neverosimile care, cercetate mai indeaproape, se dovedesc a fi niste evenimente mai degraba 10 Klaus-Dieter John insipide pentru care exista explicatii perfect rationale. In cazul lui Klaus insa, "miracol" inseamna o succesiune de evenimente care sfideaza orice logica sau asteptare omeneasca. La un nivel mai profund, autorul foloseste termenul pentru a zugravi valoarea, caracterul sfant si demnitatea vietii umane, indemnandu-ne sa privim viata ca pe cel mai mare miracol dintre toate.
Povestea lui Klaus ma duce cu gandul la filozoful si medicul germano-francez Albert Schweitzer. Abandonandu-si stralucita si banoasa cariera de profesor la Facultatea de Filozofie si mare ganditor al epocii sale, Schweitzer a hotarat in 1905, la varsta de 30 de ani, sa isi consacre viata ingrijirii saracilor din Africa in calitate de medic.
Unul dintre motivele pentru care ii admir pe Klaus si pe Martina John este faptul ca, la fel ca Albert si Helene Schweitzer, si-au descoperit de tineri chemarea vietii si au urmat-o cu credinta si incredere. Din grauntele de mustar format la inceput dintr-un vis si o rugaciune, a luat nastere in Peru o comunitate infloritoare a harului sub forma unui spital misionar.
Datorita muncii lor, sute de mii de vieti au fost schimbate ireversibil in bine. Prin urmare, eu vad in povestea spitalului Diospi Suyana o binecuvantare si o sursa de inspiratie, si totodata o provocare.

-- Prof. dr. Joshua Searle
Spurgeon’s College, Londra

• Editor: Casa Cărții