Cuvantul lui Dumnezeu. Scriptura. Traditie. Magisteriu - Carti.Crestinortodox.ro

Cuvantul lui Dumnezeu. Scriptura. Traditie. Magisteriu

15,00Lei

Joseph Razinger / Papa Benedict al XVI-lea abordează fără complezență teme esențiale ale gândirii creștine, chiar și dintre cele cu un anumit potențial conflictual, precum cele legate de controversele dintre catolici și protestanți, privitoare la...

Joseph Razinger / Papa Benedict al XVI-lea abordează fără complezență teme esențiale ale gândirii creștine, chiar și dintre cele cu un anumit potențial conflictual, precum cele legate de controversele dintre catolici și protestanți, privitoare la relația dintre Scriptură și Tradiție. Autorul tratează, însă, aceste subiecte în spirit ecumenic, pornind de la convingerea profundă a prezenţei vii a Cuvântului lui Dumnezeu în Biserică şi de la necesitatea, acută astăzi, ca în toate timpurile, de a regăsi căile de cunoaştere şi de transmitere a adevărului credinţei creştine.

Cele trei texte care compun acest volum tratează, dintr-o perspectivă ecumenică, despre Cuvântul lui Dumnezeu care e viu în Biserică. Două întrebări la care autorul răspunde pe parcursul analizelor sale: cum poate fi cunoscut și predicat adevărul credinței creștine? Poate fi acesta demonstrat și transmis? Regăsim aici teme esențiale ale pontificatului lui Benedict al XVI-lea, și anume refacerea unității depline și vizibile a tuturor ucenicilor lui Cristos. Cartea dezvăluie soluțiile teologului și cardinalului Ratzinger, pe care acesta le-a reluat și în calitate de pontif roman.

Benedict al XVI-lea (n. 16 aprilie 1927, Marktl am Inn, Bavaria), a fost papă al Bisericii Catolice, ales la 19 aprilie 2005 în urma Conclavului din 2005, ca succesor al papei Ioan Paul al II-lea. În același timp, a deținut funcția de episcop al Romei și suveran al statului Vatican. Este al 265-lea papă în istoria Bisericii Romano-Catolice și primul papă german după 482 de ani. Înaintea alegerii sale ca papă, cardinalul Ratzinger a fost decan al colegiului cardinalilor, prefect al Congregației pentru Doctrina Credinței și președinte al Comisiei pontificale teologice internaționale. După anunțul retragerii, făcut pe 11 februarie 2013, a renunțat la funcție în data de 28 februarie 2013. Noul său titlu este acela de „papă emerit”.

• Editor: Galaxia Gutenberg
  • ISBN: 9789731417172
  • An aparitie: 22 Iunie 2018