Pentru omul trupesc moartea este cumplită: Moartea păcătoşilor este cumplită - spune Psalmistul (Ps. 33, 20), iar pentru cel duhovnicesc este paşnică.
Cel trupesc, murind vremelnic, moare şi veşnic: Căci dorinţa cărnii este moarte - spune Apostolul. Dar cel duhovnicesc prin această moarte ajunge la viaţa veşnică, pentru că dorinţa Duhului este viaţă şi -pace -spune acelaşi Apostol.
Ajutoarele întru nevoinţă împotriva legii trupeşti sau împotriva trupului sunt următoarele:
Cel dintâi este harul lui Dumnezeu, fără de care nu putem face binele. Fără Mine nu puteţi face nimic -le-a spus Hristos Apostolilor. Harul lui Dumnezeu se cere prin rugăciune fierbinte, deasă şi smerită. Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide - spune Hristos (Mt. 7, 7).
Al doilea este să ne sârguim a sta împotriva răutăţii fireşti şi a ne sili spre bine, căci împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea -spune Hristos (Mt. 11,12).
Al treilea este buna educaţie primită în copilărie. Căci de educaţie depinde toată viaţa.
Al patrulea este să cugetăm că pentru încălcarea legii lui Dumnezeu ni se trimite şi o pedeapsă vremelnică.
Al cincilea este să cugetăm şi să ştim bine că pentru cel ce doreşte şi se sârguieşte nimic nu este smintesc unii pe alţii şi îşi dau prilej de sminteală unii altora.
Smintelile se manifestă în chip diferit:
1. Prin cuvânt, când se spun lucruri rele şi necurate spre pervertirea credinţei sau a obiceiurilor.
2. Prin faptă, când prin fapte rele ceilalţi sunt duşi la o viaţă rea.
Newsletter
×
Aboneaza-te la newsletter
Setari Cookie-uri
Despre Cookie-uri
Cookie-uri Necesare
Cookie-uri Statistici
Cookie-uri Publicitate
Cookie-uri Preferinte
CrestinOrtodox.ro foloseste fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta de navigare,
pentru a se integra cu retele de socializare si a afisa reclame relevante intereselor tale. Te informam ca ne-am actualizat politicile de
confidentialitate, pentru a implementa cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice
în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Protectia datelor tale este importanta pentru noi si iti oferim posibilitatea de
a personaliza modulele cookie pe care le doresti
.
De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si
de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate.
Termeni si Conditii
Pentru a continua utilizarea serviciilor oferite de site-ul CrestinOrtodox.ro, avem nevoie de acordul dumneavoastra la modificarile aduse la Termeni si conditii (versiunea din ).
Pentru omul trupesc moartea este cumplită: Moartea păcătoşilor este cumplită - spune Psalmistul (Ps. 33, 20), iar pentru cel duhovnicesc este paşnică.
Cel trupesc, murind vremelnic, moare şi veşnic: Căci dorinţa cărnii este moarte - spune Apostolul. Dar cel duhovnicesc prin această moarte ajunge la viaţa veşnică, pentru că dorinţa Duhului este viaţă şi -pace -spune acelaşi Apostol.
Ajutoarele întru nevoinţă împotriva legii trupeşti sau împotriva trupului sunt următoarele:
Cel dintâi este harul lui Dumnezeu, fără de care nu putem face binele. Fără Mine nu puteţi face nimic -le-a spus Hristos Apostolilor. Harul lui Dumnezeu se cere prin rugăciune fierbinte, deasă şi smerită. Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide - spune Hristos (Mt. 7, 7).
Al doilea este să ne sârguim a sta împotriva răutăţii fireşti şi a ne sili spre bine, căci împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea -spune Hristos (Mt. 11,12).
Al treilea este buna educaţie primită în copilărie. Căci de educaţie depinde toată viaţa.
Al patrulea este să cugetăm că pentru încălcarea legii lui Dumnezeu ni se trimite şi o pedeapsă vremelnică.
Al cincilea este să cugetăm şi să ştim bine că pentru cel ce doreşte şi se sârguieşte nimic nu este smintesc unii pe alţii şi îşi dau prilej de sminteală unii altora.
Smintelile se manifestă în chip diferit:
1. Prin cuvânt, când se spun lucruri rele şi necurate spre pervertirea credinţei sau a obiceiurilor.
2. Prin faptă, când prin fapte rele ceilalţi sunt duşi la o viaţă rea.